توصیه‌ها و منابعی برای سواد مطبوعاتی، تعادل در استفاده از شبکه‌های اجتماعی و ارتباطات سالم

ترجمه

با توجه به سردرگمی که همه ما آن را به دلیل ظهور ویروس کرونا تجربه می‌کنیم، «با خیال راحت به زندگی ادامه دادن»، همان طور که از معلم‌ها انتظار می‌رود، کار راحتی نیست. بیشتر معلم‌ها باید در شرایط جدید بسته بودن مدرسه کار کنند. دانش‌آموزان هم نگرانند و سعی می‌کنند با وضعیتی که به سرعت در حال تغییر است، کنار بیایند. تعادل در استفاده از شبکه‌های اجتماعی

برای این‌که بتوانید استرس خودتان و دانش‌آموزانتان را در رابطه با جهان‌گیری کووید۱۹ کاهش دهید، ایده‌ها و منابعی را جمع‌آوری کرده‌ایم که بر سواد مطبوعاتی، تعادل در شبکه‌های اجتماعی و ارتباطات سالم تمرکز می‌کنند. امیدواریم در این روزگار دشوار به کارتان بیاید.

درباره‌اش صحبت کنید.

اجتناب از صحبت کردن درباره ویروس کرونا تنها اضطراب دانش‌آموزان را افزایش می‌دهد. باید با همه بچه‌ها در همه سنین درباره آن‌چه می‌شنوند صحبت کرد و به تدریج اطلاعات مناسبتی از طریق بزرگسال مورد اعتمادشان دراختیارشان گذاشت.

بر فکت‌ها و واقعیت‌ها تمرکز کنید.

برای بسیاری از دانش‌آموزان، اضطراب آن‌ها درباره ویروس کرونا نتیجه اطلاعات غلط یا ناکامل است. با آن‌ها درباره واقعیت‌های این بیماری در دامنه سنی خودشان صحبت کنید. به دانش‌آموزان بزرگ‌تر وب‌سایت‌های مرجعی‌ معرفی کنید تا در جریان داده‌های جدیدتری در رابطه با شیوع این بیماری باشند.

مهارت‌های تفکر انتقادی و سواد مطبوعاتی بسازید.

شبکه‌های اجتماعی می‌تواند بستر شایعه و اطلاعات غلط باشد – به خصوص زمانی که مردم از سر ترس رفتار می‌کنند. دانش‌آموزان را به سمت منابع خبری موثق راهنمایی کنید و آن‌ها را به درستی‌آزمایی درباره آن‌چه از این ویروس در شبکه‌های اجتماعی می‌خوانند یا از دوستانشان می‌شنوند تشویق کنید. اگر وقت دارید دستورالعمل‌های جدیدی درباره سواد مطبوعاتی اضافه کنید، یک طرح درس جدید آماده کنید تا دانش‌آموزان بتوانند این مهارت‌ها را تمرین کنند. درس‌های مفید در این رابطه را این‌جا می‌توانید ببینید (اگر نیاز است آن‌ها را به فراخور وضعیت کمی تغییر دهید:

تعادل در رسانه را ترویج کنید.

با وضعیتی که به سرعت تغییر می‌کند، شاید مجبور باشیم مدام آخرین سرخط اخبار را دنبال کنیم. با توجه به تحولی که ویروس کرونا دارد در سراسر جهان ایجاد می‌کند، این جریانِ دائم به‌روزشدن می‌تواند منجر به تردید، اضطراب و ترس در ما شود. برای شما و دانش‌آموزان شما مهم است که درباره احساسی که رسانه‌ها در شما ایجاد می‌کنند فکر کنید و عادات خود را اگر لازم است تغییر دهید.

فعال بمانید و تفریح کنید.

زمانی که نگران و مضطرب هستید، کمی حواس‌پرتی از آن می‌تواند حالتان را سر جا بیاورد. گنجاندن کمی فعالیت بدنی در برنامه روزانه مدرسه راهی مفرح برای تلطیف فضا و منحرف کردن فکر دانش‌آموزان از شیوع کروناست. می‌توانید فعالیت‌های ساده از ویدیوهای آموزش رقص گرفته تا یوگا برای کودکان را استفاده کنید و بدن دانش‌آموزان را به حرکت درآورده و ذهن آن‌ها را آرام‌تر کنید.

والدین و مراقبان را حمایت کنید.

اگر والدین و مراقبان استرس داشته باشند، دانش‌آموزان هم متوجه آن خواهند شد. در حالی‌که این بخشی از شغل شما نیست که اضطراب والدین را مدیریت کنید، با این حال مهم است که متوجه تاثیر آن روی دانش‌آموزانتان باشید. راه‌های ارتباطی را در حین تعطیلی مدارس باز بگذارید و توصیه‌هایی برای مواجه شدن با سردرگمی در وضعیت موجود در اختیار والدین و مراقبان قرار دهید.

اگر در طول پادمی ویروس کرونا، سوال خاصی درباره شهروند دیجیتال یا آموزش از طریق تکنولوژی دارید، می‌تونید سوالات خودتون رو با موضوع « در جستجوی منابع برای مواجهه با ویروس کرونا» برای ما به آدرس info@baztabschool.ir بفرستید.

منبع: کامن‌سنس

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را بنویسید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید