حزب کارگر بریتانیا متعهد شد تا بحران اقلیمی را به برنامه درسی مدارس اضافه کند

به گزارش سایت میدان – حزب کارگر در پاسخ به تظاهرات دانش‌آموزان در دفاع از محیط‌زیست متعهد شده تا بحران اقلیمی جهانی را به‌عنوان یک مسئله اصلی به برنامه درسی مدارس اضافه کند. تظاهرات‌های دانش‌آموزی به یک برنامه هفتگی در روزهای جمعه بدل شده و وزیر آموزش دولت در سایه آنجلا راینر گفته: دولت کارگر تضمین می‌دهد که بحران اقلیمی به‌عنوان یک‌فوریت آموزشی مطرح‌شده و همه جوانان از تبعات زیستی و اجتماعی آن آگاه خواهند شد.

حزب کارگر وعده داده تا با بازنگری برنامه درسی مدارس، تمرکزی جدید بر روی آموزش اطلاعات و مهارت‌های مربوط به دنیایی که به‌طور مرتب تحت تأثیر تغییرات اقلیمی است به وجود آورد. رویکرد جدید قرار است تا جوانان را برای شغل‌های مرتبط با فنّاوری‌های سبز در آینده آماده سازد.

راینر گفته: جوانان با آمدن به خیابان‌ها پیغامی روشن به حاکمیت فرستاده‌اند. تغییرات اقلیمی مسئله‌ای حیاتی در زندگی آن‌ها در دوران بزرگ‌سالی خواهد بود و ما باید اقدامات لازم را انجام دهیم.

اعضای کارزار اقلیمی ادعا می‌کنند که نزدیک به ۱.۴ میلیون نفر از دانش‌آموزان جوان در سرتاسر جهان به اعتراضات مدرسه‌ها در ماه مارس پیوسته‌اند. یکی از اصلی‌ترین خواسته‌های آنان مربوط به بازنگری در برنامه‌های درسی و اصلاح آن به‌منظور قرار دادن بحران اقلیمی به‌عنوان یک اولویت آموزشی‌ است. مسائل مربوط به بحران اقلیمی در حال حاضر بخشی از درس‌های علوم و جغرافی برای دانش‌آموزان ۱۱ تا ۱۶ ساله است، اما این درس‌ها برای همگی اجباری نیستند و به گمان این فعالان این سطح از آموزش کافی نیست.

منبع: سایت میدان به نقل از گاردین

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را بنویسید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید