چه کسی موفق می­‌شود توپ را داخل سبد بیندازد؟

بازی مشارکتی

چه کسی موفق می­شود توپ را داخل سبد بیندازد؟

مناسب برای همه پایه‌ها
بازی‌های مشارکتی بازی‌هایی هستند که در آن‌ها قرار نیست برای برنده‌شدن، آرزوی باخت کسی دیگری بکنید یا برای زمین‌زدن آن یکی تلاش کنید. این بازی‌ها بازی‌هایی‌اند که به ما فرصت می‌دهند تا با همفکری هم، هدف بازی را محقق کنیم ، تنهایی عمل نکنیم و همگی با هم برنده شویم. با انجام این بازی‌ها یاد می‌گیریم برای برنده‌شدن خودمان به برنده‌ماندن باقی اعضا هم کمک کنیم و بفهمیم که در یک مسیر گام برمی‌داریم و نفع جمعی داریم.

عنوان بازی‌ای که این‌جا می‌بینید، یک پرسش است. واقعا چه کسی درنهایت برنده انداختن توپ در سبد می‌شود؟ مطمئنم به اواسط توضیح بازی که برسید جواب را پیدا خواهید کرد و بعد از بازی نام این برنده را بلند اعلام می‌کنید.

هدف این بازی حفظ تعادل است. اگر بتوانید با تمرکز و دقت، تعادل آن‌چه در دست دارید را حفظ کنید و آن‌طور که در بازی توضیح داده‌است آن را به مقصد برسانید، شما برنده‌اید.

در خانواده یا میان دوستان خود، از کسانی‌که ۵ سال دارند تا کسانی‌که ۱۰۵ سال دارند دعوت کنید تا با شما بازی کنند. فقط مطمئن شوید که نیمه‌شب نباشد چون قول نمی‌دهم قادر به کنترل هیجان خود باشید!

برای دریافت فایل توضیح بازی کلیک کنید.


لطفاً در انتشار این مطلب ما را همراهی کنید. شما می‌توانید لینک مطلب و یا فایل پیوست را برای معلم‌ها و تسهیلگرانی که می‌شناسید بفرستید.

 

ما در مدرسه بازتاب، مشتاق شنیدن نظرات و بازخوردهای شما هستیم. لطفاً انتقادات و پیشنهاداتتان را برای ما بنویسید. پیشاپیش از شما ممنونیم.

نظر ۱

  1. سلام
    امیداورم که حالتان خوب باشد . بازی و متن جالبی بود و ممنون از شما که در این حوزه تلاش می‌کنید. اما برای من خیلی عجیب بود که ابتدای متن در مورد مزایای بازی های مشارکتی نوشتید اما در توضیح بازی گفتید که اگر تعداد زیاد بود باهم مسابقه بدهید! من و البته گروه از افراد فکر میکنیم که بازی های رقابتی(شاید کلا رقابت در هر شکلی) برای کودکان (و اجازه بدهید بگویم حتی بزرگسالان ) مخرب است. رقابت افراد را اسیر میکند. سپاس از شما .

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را بنویسید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید