دو فعالیت برای تقویت تفکر و خلاقیت در کلاس فارسی

https://pixabay.com/illustrations

مناسب برای پایه‌های سوم تا پنجم ابتدایی

زنگ‌های فارسی، فرصت مناسبی‌ است تا قدرت تفکر و خلاقیت دانش‌آموزان کمی تقویت شود. دانش‌آموزان کلاس من، همیشه از دو فعالیت بسیار استقبال می‌کنند:

اول: بعد از خواندن هر داستان و یا شعری در کتاب درسی، از آن‌ها می‌خواهم، تا خودشان را جای نویسنده‌ی داستان قرار دهند و به سلیقه‌ی خودشان روند و پایان قصه را تغییر دهند.

مثلاً هرکدام از بچه‌های کلاس پایان متفاوتی را برای داستان روباه و زاغ درنظر گرفته بودند.

دوم: از آن‌ها می‌خواهم تا خودشان را جای شخصیت‌های اصلی درس بگذارند و در کلاس توضیح دهند که اگر جای آن شخص بودند چه می‌کردند. مثلاً بچه‌ها خودشان را جای حکیم قصه گذاشتند و هرکدام سعی کردند توضیح بدهند که اگر آن‌ها در یک ساحل دورافتاده‌ مجبور به زندگی بودند، چه می‌کردند؟


لطفاً در انتشار این مطلب ما را همراهی کنید. شما می‌توانید لینک مطلب و یا فایل پیوست را برای معلم‌ها و تسهیلگرانی که می‌شناسید بفرستید.

 

ما در مدرسه بازتاب، مشتاق شنیدن نظرات و بازخوردهای شما هستیم. لطفاً انتقادات و پیشنهاداتتان را برای ما بنویسید. پیشاپیش از شما ممنونیم.

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را بنویسید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید