طرح درس «محله من»

مناسب برای پایه چهارم تا ششم


امروز اکثر خاطرات کودکان به حیاط خانه‌ها و آپارتمان‌ها خلاصه شده و نسبت به شهرشان حس تعلقی ندارند چرا که در آن جایی ندارند. اما خوب است بدانند بسیاری از خاطرات کودکی والدینشان، بازی‌هایی است که عصرها در محله می‌کردند و همبازی‌های آن‌ها همه بچه‌های کوچه بودند.

در این شرایط مهم است کاری کنیم که شناخت کودکان نسبت به محله بیشتر شود، حقوق خود و دیگر قشرهای به حاشیه رانده شده را بدانند و برای رسیدن به آن تلاش کنند.

در طرح درس پیش‌رو معلمان می‌توانند با تغییر سوالات، بسته به مخاطبان و مکان زندگیشان و افزودن فعالیت‌هایی در جهت حضور بیشتر دانش‌آموزان در محلات مورد نظر، برای ایجاد حس تعلق و مطالبه‌گری تلاش کنند.

برای دریافت طرح درس «محله من» کلیک کنید.


در طراحی و آماده‌سازی این طرح درس بسیار کوشیدیم تا آن را مطابق با نیازهای کلاس‌های درس در مناطق مختلف کشور تهیه کنیم. با این حال از آنجایی که هر منطقه‌ی جغرافیایی در ایران شرایط به‌خصوصی دارد ممکن است ناچار شوید برای ارائه‌ی مطالب در کلاس، تغییراتی در آن اعمال کنید. از طرف دیگر هر معلمی از تفاوت دانش‌آموزانش در هر پایه به‌خوبی آگاه هست و بنابراین شما به عنوان معلم می‌توانید متناسب با کلاس و دانش‌آموزانتان اصلاحاتی در مطالب گردآوری‌شده ایجاد کنید. اگر برای پیاده‌کردن طرح درس در کلاستان و یا نحوه‌ی تسهیلگری به راهنمایی نیاز دارید، می‌توانید سوالاتتان را با ما در میان بگذارید. ما ظرف حداکثر یک هفته به شما پاسخ خواهیم داد.

لطفاً در انتشار این طرح درس ما را همراهی کنید. شما می توانید لینک مطلب و یا فایل پیوست را برای معلم‌ها و تسهیلگرانی که می‌شناسید بفرستید.

ما در مدرسه بازتاب، مشتاق شنیدن نظرات و بازخوردهای شما هستیم.لطفاً انتقادات و پیشنهاداتتان را برای ما بنویسید. پیشاپیش از شما ممنونیم.

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را بنویسید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید