همه‌چیز درباره الگوی زندگی من

بسته آموزشی روز جهانی زن

همه‌چیز درباره الگوی زندگی من

مناسب برای پایه‌های اول، دوم و سوم ابتدایی


ما باور داریم دانش‌آموزان در سراسر دنیا باید به سمت گفت‌وگوها و تجاربی سوق داده شوند که به آن‌ها کمک می‌کند کلیشه‌ها و تعصبات را به پرسش بکشند. هشت مارس، روز جهانی زن، روزی برای فراتررفتن از کلیشه‌ها و گرامی‌داشت دستاوردهای زنان است. ما در مدرسه بازتاب تلاش کرده‌ایم فعالیت‌هایی را به مناسبت این روز آماده کنیم و به مرور در اختیار معلمان و تسهیلگران قرار بدهیم. شما می‌توانید با کمک این فعالیت‌ها به دانش‌آموزانتان درباره روز جهانی زن آموزش دهید و الهام‌بخش آنان باشید. در این روزهای تعطیلی مدارس، اگر از راه آموزش آنلاین با دانش‌آموزان در ارتباط هستید، فایل‌های مربوطه را با توضیحات برای ایشان بفرستید و تشویقشان کنید که در فعالیت‌ها مشارکت کنند و بازخوردشان را بنویسند. اگر هم فعلا راه ارتباطی‌ای با بچه‌ها ندارید، در اولین فرصت بعد از بازگشایی مجدد مدارس، به سراغ فعالیت‌های روز زن بروید و از اهمیت این روز برای دانش‌آموزان بگویید.

این فعالیت که برای دانش‌آموزان ابتدایی طراحی شده‌است، به آن‌ها کمک می‌کند درباره‌ آدم‌های تاثیرگذار زندگی‌شان فکر و صحبت کنند و از این طریق از کلیشه‌های جنسیتی فاصله بگیرند. این فعالیت را دانلود کنید و برای دانش‌آموزانتان بفرستید. از آن‌ها بخواهید آن را پرینت کنند، برگه‌ها را پشت هم قرار دهند تا به شکل یک کتابچه شود و درنهایت هم منگنه کنند. برای بچه‌های کوچک‌تر راجع به الگو و نقش آن توضیح دهید و با مثال‌هایی، ابهامات آن‌ها را برطرف کنید.

این فعالیت از وبسایت روز جهانی زن ترجمه شده است.

برای دریافت فایل «همه‌چیز درباره الگوی زندگی من» کلیک کنید.


 

لطفاً در انتشار این مطلب ما را همراهی کنید. شما می‌توانید لینک مطلب و یا فایل پیوست را برای معلم‌ها و تسهیلگرانی که می‌شناسید بفرستید.

ما در مدرسه بازتاب، مشتاق شنیدن نظرات و بازخوردهای شما هستیم. لطفاً انتقادات و پیشنهاداتتان را برای ما بنویسید. پیشاپیش از شما ممنونیم.

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را بنویسید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید