مناسب برای پایههای نهم، دهم، یازدهم
با تغییر آهنگ و سوالات، میتوان این فعالیت را برای همه پایههای دیگر مناسبسازی کرد.
این فعالیت را اواخر بهمنماه سال گذشته، کمی پیش از شیوع ویروس و تعطیلشدن مدارس، با دانشآموزان نهمی و دهمیام انجام دادیم. نحوه اجرای فعالیت به این شکل بود که ابتدا از یکی از دانشآموزانم خواستم داوطلب نوشتن نظرات روی تخته شود. سپس از بچهها پرسیدم به نظرشان چه نسبتی میان موسیقی و ادبیات برقرار است.
هدف اصلیای که در این فعالیت دنبال میکردم این بود که توجه بچهها را به پیوند میان ادبیات، شعر و موسیقی جلب کنم؛ کمی ذائقه موسیقاییشان را به چالش بکشم و درنهایت آنها را به طریقی به سمت نوشتار خلاق راهنمایی کنم. در ادامه هر دو کاربرگ را اینجا میآورم. لازم به ذکر است که پرسشهای کاربرگ اول میتواند بنابر صلاحدید معلم/تسهیلگر و شناخت او از دانشآموزانش، تغییر کند.
برای دریافت فعالیت «کوچ بنفشهها» کلیک کنید.
لطفاً در انتشار این مطلب ما را همراهی کنید. شما میتوانید لینک مطلب و یا فایل پیوست را برای معلمها و تسهیلگرانی که میشناسید بفرستید.
ما در مدرسه بازتاب، مشتاق شنیدن نظرات و بازخوردهای شما هستیم. لطفاً انتقادات و پیشنهاداتتان را برای ما بنویسید. پیشاپیش از شما ممنونیم.