بسیاری از دانش‌آموزان اتباع افغان از تحصیل مجازی محروم‌اند

بازنشر

ایسنا – مدیر آموزش‌و‌پرورش بخش خلجستان استان قم گفت: به دلیل عدم دسترسی دانش آموزان اتباع افغان به اینترنت و دستگاه‌های هوشمند در این زمینه مدیران مدارس مجاب به تهیه پک شامل جزوه و نرم افزارهای درسی شده‌اند.

ایسنامحروم از تحصیل مجازی

محمدحسن رئوفی‌فرد در گفت‌و‌گو با ایسنا در خصوص وضعیت تحصیل دانش‌آموزان روستا عنوان کرد: مدارس اکثر روستاهای استان به محض شیوع ویروس کرونا تعطیل شد و به دلیل اهمیت تحصیل دانش آموزان بسیاری از مدیران و معلمان به صورت خودجوش اقدام به برگزاری کلاس‌هاس مجازی نمودند.

وی با اشاره به وضعیت تحصیل مجازی در روستاهای استان به ویژه بخش خلجستان عنوان کرد: بیش از ۹۰ درصد از دانش‌آموزان بومی مجهز به دسترسی به گروه‌های مجازی مدارس هستند و معضل اساسی کمبود امکانات دانش‌آموزان اتباع افغان است که کمتر از ۱۰ درصد از ۳۴۲ دانش‌آموز امکان دسترسی به اینترنت را دارند.

مدیر آموزش‌وپرورش بخش خلجستان استان قم خاطرنشان کرد: ۸۰ درصد تعلیمات دروس تا قبل از شروع ویروس کرونا صورت پذیرفته بود و مابقی هم به صورت مجازی به دانش‌آموزان تعلیم داده می‌شود و دروس به سال آینده موکول نخواهند شد.

وی با بیان اینکه نمره‌دهی به دانش‌آموزان تا کلاس ششم توصیفی است افزود: دانش‌آموزان مقطع متوسطه در امتحانات خود به صورت حضوری و با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در نوبت‌های متعدد شرکت خواهند کرد.

رئوفی‌فرد در پایان با تاکید برمشکلات دانش‌آموزان اتباع افغانی گفت: به دلیل عدم دسترسی بسیاری از دانش‌آموزان اتباع افغان به اینترنت و دستگاه‌های هوشمند در این زمینه مدیران مدارس مجاب به تهیه پک شامل جزوه و نرم‌افزارهای درسی شده‌اند.

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را بنویسید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید