فعالیت‌های برای معارفه مجازی در آغاز سال تحصیلی

مناسب برای پایه هفتم

فعالیت‌های برای معارفه مجازی در آغاز سال تحصیلیآموزش مجازی جدای از نابرابری‌هایی که همراه با خود در مسیر آموزش دارد و دانش‌آموزان زیادی را از تحصیل محروم کرده‌است، فضای نسبتا جدید و ناشناخته‌ای است که با آزمون و خطا و نگرانی دانش‌آموزان و متصدیان آموزش همراه است. به نظر می‌رسد آموزش از راه دور و از طریق سیستم‌های هوشمند به دلیل شیوع روزافزون ویروس کرونا همچنان ادامه خواهد داشت و نگرانی‌ها و سوالات زیادی درباره نحوه آغاز سال تحصیلی جدید وجود دارد. برای دانش‌آموزانی که مقطع تحصیلی‌شان تغییر می‌کند این نگرانی بیشتر است و نمی‌دانند که آیا می‌توانند شناخت کافی از معلم جدید خود به دست آورند و هم‌چنین معرفی دلخواهی از خود داشته باشند یا نه.

در فایل زیر تلاش کرده‌ایم تا با پیشنهاد چند فعالیت در کلاس مجازی، جلسات معارفه‌ای طراحی کنیم که دانش‌آموزان و معلم بتوانند در آغاز به شناختی نسبی از یکدیگر برسند. هم‌چنین در فعالیت پایانی، لیستی از انتظارات و قوانین کلاس با مشارکت دانش‌آموزان تنظیم خواهد شد.

برای دریافت فعالیت «معارفه مجازی» کلیک کنید.


لطفاً در انتشار این مطلب ما را همراهی کنید. شما می‌توانید لینک مطلب و یا فایل پیوست را برای معلم‌ها و تسهیلگرانی که می‌شناسید بفرستید.

 

ما در مدرسه بازتاب، مشتاق شنیدن نظرات و بازخوردهای شما هستیم. لطفاً انتقادات و پیشنهاداتتان را برای ما بنویسید. پیشاپیش از شما ممنونیم.

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را بنویسید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید