۳۴ تکلیف و فعالیت پایان سال برای همه‌ پایه‌ها

https://www.weareteachers.com/end-of-year-assignments

مناسب برای همه پایه‌ها
مترجم ساغر سلیمان‌زاده
اگر نگوییم برای همه، این سال تحصیلی برای خیلی‌ها عجیب و غریب بوده است. حالا که به پایان آن نزدیک می‌شویم، زمانی را صرف «صحبت درباره این‌که چه چیزی آن را منحصر‌به‌فرد کرده»، «یادآوری خاطرات خوب» و «تأمل در هرچه که امسال آموخته‌اید» کنید. این تکالیف پایان کلاس، فعالیت‌های مناسب روزهای آخر تقویم مدرسه را در اختیار ما می‌گذارد که با ایده‌های حضوری و مجازی همراه است تا برای هر نوع کلاسی مناسب باشد. بگذارید شمارش معکوس آغاز شود!

۱. یک اسکوپ از بستنی خاطرات را سرو کنید.

https://www.weareteachers.com/end-of-year-assignments

این یک روش دلنشین برای جشن گرفتن پایان سال است. یک ظرف بستنی کاغذی با خاطرات مختلف روی هر اسکوپ درست کنید. می‌توانید از بچه‌ها بخواهید خودشان بستنی را نقاشی کنند.

۲. کلیپ‌های خداحافظی خود را ارسال کنید.

چه آنلاین تدریس می‌کنید چه حضوری، از طریق یکی از ابزار‌های ارتباط تصویری مثل [۱]flipgrid، چند موضوع مناسب آخر سال برای دانش‌آموزان خود در نظر بگیرید. موضوعاتی مثل «امسال چه آموختید؟» یا «خاطره محبوب خود را از سال گذشته به‌اشتراک بگذارید». بچه‌ها پاسخ‌های ویدئویی خود را ارسال می‌کنند و مشارکت سایر دانش‌آموزان را نیز می‌بینند.

۳. یک تعطیلات رویایی برنامه‌ریزی کنید.

بچه‌ها پیش از این‌که شما از آن‌ها بخواهید درباره این‌که ساعات تعطیلات خود را چگونه پر کنند، رویاپردازی می‌کنند. بنابراین این فعالیت ریاضی لحظه آخری می‌تواند برای آن‌ها سرگرم‌کننده باشد! یک بودجه فرضی (مثلاً ده میلیون تومان) در اختیار بچه‌ها بگذارید و از آن‌ها بخواهید تحقیق کنند که آیا سفر رویایی آن‌ها با این بودجه، انجام‌شدنی است یا نه. اطمینان حاصل کنید که این پول شامل هزینه هواپیما یا بنزین، محل اقامت، غذا، مخارج روزمره و موارد جانبی دیگری باشد که در سفر اضافه می‌شوند.

۴. گلچینی از موسیقی‌های پایان سال گردآوری کنید.

آهنگ‌ها مانند عطرها هستند؛ شنیدن یکی از آن‌ها، خاطرات مختلفی را زنده می‌کند. از دانش‌آموزان (کل کلاس با هم و یا به صورت انفرادی) بخواهید لیستی از آهنگ‌هایی که به سال تحصیلی گذشته ارتباط دارند، تهیه کنند و بنویسند چرا هرکدام از آهنگ‌ها در این لیست جای گرفته‌اند. روز آخر مدرسه را با گوش‌کردن به لیست آهنگ‌ها و اندیشیدن راجع به سالی که گذشت جشن بگیرید.

۵. پاکت خاطرات بسازید.

https://www.weareteachers.com/end-of-year-assignments

به هر دانش‌آموز یک پاکت قهوه‌ای بدهید و از آن‌ها بخواهید قسمت جلویی آن را تزئین کنند و روی سه قسمت دیگر پاکت، افکار خود درباره سال گذشته را بکشند یا بنویسند. سپس هر دانش‌آموز ۱۰ قلم از اشیا مربوط به سال گذشته را همراه با یادداشت‌هایی درباره اهمیت هر کدام از آن‌ها، به پاکت خود اضافه کند. در پایان، از بچه‌ها بخواهید اشیا انتخابی خودشان را روی میزشان قرار دهند. حالا از آن‌ها بخواهید گشتی در نمایشگاه بزنند تا بتوانند اشیا انتخابی یکدیگر را ببینند.

۶. جست‌وجو کنید و متن سخنرانی پایان سال تدوین کنید.

سخنرانی پایان سال فقط برای جشن‌های فارغ‌التحصیلی نیست! سال را با مطالعه یا تماشای این دست سخنرانی‌ها تمام کنید (اینترنت پر است از این سخنرانی‌ها). حالا دانش‌آموزان را به چالش بکشید و از آن‌ها بخواهید که متن سخنرانی خود را درباره سالی که به‌تازگی پشت سر گذاشته‌اند بنویسند و اگر مایلید آن را بخوانند.

۷. یک لیست از همه چیزهایی که آموخته‌اید، از الف تا ی، تهیه کنید.

https://www.weareteachers.com/end-of-year-assignments

چه راه خوبی برای بررسی این‌که بچه‌ها چه چیزهایی آموخته‌اند! از آن‌ها بخواهید با هر کدام از حروف الفبا، چیزی را که در طول سال یاد گرفته یا از سر گذرانده‌اند، بنویسند یا نقاشی کنند. می‌توانید با کلیک روی این لینک الگوی قابل چاپ رایگان این پروژه را دریافت کنید. اگر به‌صورت مجازی تدریس می‌کنید، از دانش‌آموزان بخواهید به‌جای این کار، یک Google slideshow بسازند.

۸. یادداشت‌های سپاس‌گزاری بفرستید.

نوشتن و ارسال یادداشت تشکر، مهارتی است که هر کودکی باید یاد بگیرد. از بچه‌ها بخواهید برای کسی که باعث شده سال تحصیلی‌شان خاص بشود یادداشتی بنویسند و آن را در پاکت نامه قرار بدهند، نشانی فرد مورد نظر را نوشته و خودشان یا از طریق پست به دستش برسانند. و حالا که این‌جای کارید، چرا یک یادداشت تشکر برای کلاس خود نمی‌نویسید؟

۹. بهترین عکس‌های سال را به‌اشتراک بگذارید.

https://www.weareteachers.com/end-of-year-assignments

از دانش‌آموزان خود بخواهید خاطره مورد علاقه‌شان از سال تحصیلی (مثلاً نمایشگاه علوم، روز زمین، ارائه‌های کلاس خلاقیت و …) را در یک عکس خلاصه کنند. بچه‌های کوچک‌تر می‌توانند تصویر رویداد مورد نظر را نقاشی کنند. بچه‌های بزرگ‌تر احتمالاً در تلفن همراه خود عکسی دارند که مایلند آن‌ را به‌اشتراک بگذارند. عکس‌ها را روی یک تابلوی اعلانات دیجیتالی یا واقعی به‌همراه چندکلمه‌ای از هر دانش‌آموز، درباره این‌که چه چیزی آن لحظات را خاص کرده گردآوری کنید.

۱۰. روزشماری کنید.

به جای شمارش معکوس روزها تا پایان سال، روز‌های سالی را که پشت سر گذاشته‌اید، بشمارید! از دانش‌آموزان بخواهید با استفاده از یک تقویم این کار را انجام دهند و بفهمند مثلاً چند تا دوشنبه، چند جمعه و چند روز ورزش در سال گذشته داشته‌اند. سپس با همکاری یکدیگر یک نمودار ستونی درست کنید و آن را به دیوار آویزان کنید.

۱۱. اجازه بدهید دانش‌‌آموزان معلم شوند.

https://www.weareteachers.com/end-of-year-assignments

کمی استراحت کنید و برای تنوع به دانش‌آموزان اجازه دهید هدایت کلاس را به دست بگیرند. اگر در حال مرور مطالب برای امتحان نهایی یا امتحان پایان سال هستید، از هر دانش‌آموز یا هر گروه بخواهید جلسه مربوط به مرور و دوره یک موضوع مشخص را هدایت کند. همچنین می‌توانید از دانش‌آموزان خود بخواهید درس مبحث خود را درباره موضوعی که خودشان به آن علاقه‌مند هستند، طراحی و آماده کنند. ما عاشق این ایده هستیم که از دانش‌آموزان یک پایه بخواهیم درس‌هایی طراحی و ارائه کنند که دانش‌آموزان پایه قبل انتظار دارند در سال پیش رو یاد بگیرند. این‌جا گزینه‌های زیادی وجود دارد و همه آن‌ها به شما فرصت کمی استراحت می‌دهد.

۱۲. پشت سر یکدیگر صحبت کنیم. (واقعاً!)

از دانش‌آموزان بخواهید که تکه‌ای کاغذ خط‌دار به پشت یکدیگر بچسبانند. به هر یک از دانش‌آموزان یک ماژیک با نوک پهن بدهید. (ماژیک تیز ممکن است باعث ایجاد جراحت و خون‌ریزی شود). یک تایمر تنظیم کنید و موسیقی مورد علاقه‌تان را پخش کنید. اجازه دهید دانش‌آموزان در کلاس بچرخند و پیام مثبتی روی کاغذ هر دانش‌آموز بنویسند. برای مثال، بهترین چیز درباره تو این است که …، بیشتر از هرچیزی به خاطر این قدردان تو هستم که …، به یاد می‌آورم که … و غیره. بعد از زمانی مشخص، دانش‌آموزان را متوقف کنید، از آن‌ها بخواهید کاغذها را از پشت خود جدا کنند و از خواندن کلمات سرشار از عشق از طرف هم‌کلاسی‌هایشان لذت ببرند (به منظور حفظ فاصله اجتماعی می‌توانید اسلاید گوگل بسازید یا از الگوی پدلت (Padlet) برای هر دانش‌آموز استفاده کنید.)

۱۳. پیش به سوی تابستان.

می‌توانید این زیرلیوانی‌های یادگاری دست‌ساز را به‌سادگی بسازید و به بچه‌ها یک سوغاتی پایان سال بدهید تا با خود به خانه ببرند. می‌توانید الگوهای رایگان قابل چاپ و دستورالعمل کامل را از اینجا تهیه کنید.

۱۴. برای پذیرش و نزدیک شدن به پایان، یک کتاب بخوانید.

به‌ویژه بچه‌های کوچک‌تر با پایان سال تحصیلی به مشکل می‌خورند و نمی‌توانند به‌راحتی آن را بپذیرند. سال آینده، بسیاری از چیزها متفاوت خواهد بود و این می‌تواند فکری ناراحت‌کننده و حتی برای برخی ترسناک باشد. با بچه‌ها کتاب بخوانید تا بتوانید با آن‌ها مکالماتی راجع به آن‌چه آموخته‌اند و آ‌ن‌چه پیش رو دارند، داشته باشید.

۱۵.درباره تابستان پیش رو رویا‌پردازی کنید.

https://www.weareteachers.com/end-of-year-assignments

این یک فعالیت پایان سال است که هم نویسندگی و هم هنر را شامل می‌شود. از بچه‌ها بخواهید یک پرتره از خودشان بکشند، سپس با استفاده از الگوهای این لینک، یک جفت عینک آفتابی بزرگ طراحی کنند. از آن‌‌ها بخواهید روی شیشه عینک درباره برنامه‌های تابستانشان یا برنامه‌هایی که دوست دارند داشته باشند، بنویسند.

۱۶. یک خاطره شش کلمه‌ای بنویسید.

https://www.weareteachers.com/end-of-year-assignments

این پروژه در دنیا طوفان به پا کرده است. آیا می‌توانید با شش کلمه، ماهیت اصلی سال تحصیلی را ثبت کنید؟ بچه‌ها می‌توانند زمان کم یا زیادی برای این فعالیت یعنی اصلاح کلمات خود یا حتی تصویر کردن آن‌ها صرف کنند. همه جملات را در یک اسلایدشو جمع‌آوری کنید (اگر دانش‌آموزان ترجیح می‌دهند، به‌صورت ناشناس این کار را انجام دهید.) تا در روز آخر به‌اشتراک بگذارید.

۱۷. به پایه بعدی، سفر میدانی کنید.

دانش‌آموزان خود را به کلاسی ببرید که قرار است سال آینده در آن باشند. طوری برنامه‌ریزی کنید که بتوانند با معلمان وقت بگذرانند، با دانش‌آموزان صحبت کنند و درباره این‌که قرار است چه چیزهایی بیاموزند بیشتر بشنوند. این روش خوبی برای از بین بردن ترس‌هایی است که بسیاری از بچه‌ها به‌خاطر ترک کلاسی که در آن راحت بوده‌اند دارند. (شما می‌توانید این کار را از طریق tour Zoom یا meet-and-greet نیز انجام دهید.)

۱۸. یک مُهر یا نشان مدرسه طراحی کنید.

https://www.weareteachers.com/end-of-year-assignments

با این فعالیت سرگرم‌کننده پایان سال که برای مطالعات اجتماعی مناسب است، از دانش‌آموزان خود بخواهید یک «نشان عالی» برای مدرسه خود طراحی کنند. ابتدا آن‌ها را به‌ گروه‌هایی تقسیم کنید تا درباره چیزی که مدرسه را برایشان خاص و به‌یادماندنی کرده صحبت کنند. سپس از هر دانش‌آموز یا هر گروه بخواهید که «نشان»‌ خود را مطابق با مهر‌ها یا نشان‌هایی که در شهر‌ها یا ایالت‌ها استفاده می‌شود، طراحی کنند. این پروژه به‌ویژه برای دانش‌آموزانی که می‌خواهند به مدرسه دیگری مثلاً دبیرستان بروند، معنادار خواهد بود.

۱۹. افراد مورد علاقه امسال خودتان را انتخاب کنید.

از دانش‌آموزان خود بخواهید لیستی از افراد منتخب سال برای کلاس شما تهیه کنند. افراد مهم برای کلاس شما (متولی مدرسه، مدیر و …) را به همراه بازدیدکنندگان کلاس و سخنرانان سال در لیست بگنجانید. برخی افراد مهم در وقایع روز و فرهنگ پاپ (رئیس‌جمهور فعلی، موسیقی‌دان محبوب) و حتی مشاهیری که در طول سال با آن‌ها آشنا شده‌اند رابه لیست اضافه کنید. تلاش کنید تا بتوانید عکسی از آن‌ها بگیرید یا پرتره‌ای بکشید و هر دانش‌آموز را موظف کنید تا بیوگرافی مختصری درباره یکی از افراد لیست بنویسد.

۲۰. برای دانش‌آموزان سال آینده نامه یا توصیه‌هایی بنویسید.

https://www.weareteachers.com/end-of-year-assignments

چه کسی بهتر از دانش‌آموزانی که به‌تازگی یک سال تحصیلی را پشت سر گذاشته‌اند، می‌تواند به دانش‌آموزان سال آینده درباره این‌که چه چیز‌هایی برای کسب موفقیت لازم است توصیه کند؟ آن‌ها می‌توانند به‌تنهایی نامه‌هایشان را بنویسند یا با همکاری یکدیگر لیستی از هرآن‌چه برای رسیدن به موفقیت در پایه بعدی لازم است، تهیه کنند.

۲۱. یک اثر هنری الهام‌گرفته از دانش خلق کنید.

از دانش‌آموزان خود بخواهید یک قطعه هنری قابل نمایش خلق کنند که نشان‌دهنده موضوعی باشد که در علوم آموخته‌اند. اگر درباره گیاهان خوانده‌اید شاید یک نقاشی با آبرنگ از گل‌ها خوب باشد یا اگر درس‌هایی درباره فضا خوانده باشید، عددی الهام‌گرفته‌ از کیهان انتخاب خوبی است. بگذارید کارهایشان را به خانه ببرند تا آن را به خاطر بسپارند و یا کارهای آن‌ها را روی یک تابلو اعلانات جمع‌آوری کنید تا الهام‌بخش دانش‌آموزان سال بعد درباره چیزهایی که قرار است بیاموزند، باشد.

۲۲. میزبان یک شب با تریبون آزاد باشید.

https://www.weareteachers.com/end-of-year-assignments

بچه‌ها را تشویق کنید تا انشایی را که در کلاس (و بیرون کلاس) نوشته‌اند در جلسه تریبون آزادبه‌اشتراک بگذارند. صحنه نمایش کاملی با میکروفن و چهارپایه تنظیم کنید (می‌توانید از طریق این لینک نکات خوبی در این باره پیدا کنید.) و سپس بچه‌ها را به تعریف کردن یک قصه یا بازخوانی یک شعر دعوت کنید. بر ترس از صحنه با انرژی مثبت و تنقلات فراوان غلبه کنید. از دوستان و خانواده بخواهید که به جلسه شما بیایند یا از طریق Zoom به‌صورت مجازی در آن شرکت کنند.

۲۳. یک داستان ادامه‌دار برای پایان سال بنویسید.

چند عنوان داستانی مانند «ماجراجویی بزرگ تابستان»، «معلم من چگونه دیوانه شد» یا «معلم من، قهرمان من» بالای صفحه خالی بنویسید. سپس از هر دانش‌آموز بخواهید شروع به نوشتن داستانی کند و بعد از پنج دقیقه داستان خود را به بغل‌دستی‌اش‌ نشان بدهد تا او ادامه داستان را بنویسد. (اگر ممکن نیست برگه‌ها به‌شکل واقعی از فردی به فرد دیگر منتقل شود، این کار را به‌صورت دیجیتالی از طریق Google Docs انجام دهید.) این سبک نوشتن گروهی را ادامه دهید و نهایتاً کلی قصه برای خواندن در کلاس خواهید داشت.

۲۴. یک روزنامه پایان سال منتشر کنید.

https://www.weareteachers.com/end-of-year-assignments

شما می‌توانید این کار را به‌صورت انفرادی یا گروهی انجام دهید. یک الگوی ابتدایی روزنامه بسازید و از دانش‌آموزان کلاس بخواهید صفحه اول را با اخبار پر کنند. سال گذشته را مرور کنید، مشاوره بدهید، خاطرات محبوب را نقاشی کنید یا موارد دیگر. سپس این روزنامه‌ها را به دانش‌آموزان پایه پایین‌تر بدهید تا به آن‌ها درباره آن‌چه پیش رو دارند، ایده بدهید.

۲۵. یک اجرای موسیقی ترتیب بدهید.

دانش‌آموزان خود را به چند گروه تقسیم کنید و از آن‌ها بخواهید یک اجرای موسیقی برای یادبود سال طراحی و اجرا کنند. آن‌ها می‌توانند ترانه‌های جدیدی روی ملودی‌های موجود بنویسند، اجرای لب‌خوانی از یک آهنگ الهام‌بخش یا خاطره‌انگیز طراحی کنند، یا حتی چیزی کاملاً جدید بسازند. از والدین دانش‌آموزان و افراد دیگر دعوت کنید تا در اجرای روز آخر به‌صورت مجازی یا حضوری شرکت کنند.

۲۶. یک مجموعه معرفی کتاب‌ جمع‌آوری کنید.

https://www.weareteachers.com/end-of-year-assignments

از هر دانش‌آموز بخواهید در مورد بهترین کتابی که در طول سال خوانده یادداشتی بنویسد یا نقاشی کند. سپس تأملات آن‌ها را ذخیره کنید و روی یک تابلوی اعلانات یا Padlet نمایش دهید تا دانش‌آموزان سال آینده از این پیشنهاد‌های مطالعه، ایده بگیرند.

۲۷. پانتومیم آخر سال بازی کنید.

از هر دانش‌آموز بخواهید روی یک برگه کاغذ درباره یک لحظه به‌یادماندنی چیزی بنویسد. همه برگه‌ها را داخل پاکت، کلاه یا چیز دیگری جمع کنید. بچه‌ها را به چند تیم تقسیم کنید و از آن‌ها بخواهید هربار یک نفر از آن‌ها برگه‌ای را انتخاب کند و خاطره نوشته‌شده روی آن را برای گروهش بازی کند. لازم نیست امتیازات را ثبت کنید، هدف بازی فقط زنده‌ نگاه داشتن خاطرات خوش سال است.

۲۸. دیوارنویسی مدرسه را کلید بزنید.

https://www.weareteachers.com/end-of-year-assignments

دیواری در مدرسه یا کلاس انتخاب کنید و بچه‌ها را تشویق کنید تا نقل قول یا خاطره‌ای به همراه نام خود و تاریخ روز روی دیوار بنویسند. از ماژیک‌های دائمی یا قلمو‌های کوچک استفاده کنید. هر سال، از دیوار عکس بگیرید و سپس دیوار را رنگ بزنید تا برای دیوارنویسی سال جدید آماده شود. اگر فضای کافی داشته باشید، این دیوارنویسی‌ها می‌توانند زمان بیشتری باقی بمانند و تنها بعد از سالیان زیاد رنگ شوند. اگر دیوار مناسبی برای این کار ندارید، از یک تابلوی اعلانات یا یک کاغذ بزرگ به‌جای آن استفاده کنید.

۲۹. یک رویداد «آن‌چه‌ باید بدانید» برگزار کنید.

یک روز یا هفته را به نکات مهمی که فکر می‌کنید لازم است دانش‌آموزانتان برای زندگی بدون شما بدانند، اختصاص دهید. شعر، موسیقی، سخنرانی‌های تد (Ted talks)، نقل قول، کتاب و توصیه‌هایی که فکر می‌کنید به آن‌ها در مسیرشان کمک می‌کند، با آن‌ها به‌اشتراک بگذارید. فراموش نکنید که درس‌های ساده زندگی را مثل (ثبت‌نام و آماده‌شدن برای رأی‌دادن، محافظت از خود در فضای مجازی، نحوه صحیح رفتار در آسانسور) که معمولاً در مدرسه به ما نمی‌آموزند، در نکات خود بگنجانید. می‌توانید این‌جا درباره این فعالیت پایان سال بیشتر بیاموزید.

۳۰. یک درخت در حال رشد درست کنید.

https://www.weareteachers.com/end-of-year-assignments

اثر انگشت هر دانش‌آموز را به‌عنوان یک برگ درخت بگیرید. اسم هریک را با برچسب به‌ آن‌ها بچسبانید و هر سال آن را در اتاق خود آویزان کنید، بدین‌ترتیب بچه‌ها می‌توانند ببینند که چه کسانی قبل از آن‌ها در این کلاس بوده‌اند.

۳۱. ویترینی از نمونه کار‌ها بسازید.

از دانش‌آموزان بخواهید که در طول سال بهترین کار‌های خود را در پوشه یا جعبه‌ای نگهداری کنند. سپس در پایان سال، هر دانش‌آموز کار مورد علاقه خود را انتخاب می‌کند تا در پوشه نمونه‌کارها یا یک صفحه نمایش به نمایش بگذارد. از والدین و دوستان بخواهید که برای تماشای دستاوردهای دانش‌آموزان به مدرسه بیایند.

۳۲. کپسول‌ زمان بسازید.

https://www.weareteachers.com/end-of-year-assignments

برای دانش‌آموزان ساختن کپسول‌های زمانی که قرار باشد روزی در آینده باز شوند، بسیار سرگرم‌کننده خواهد بود. این فعالیت به‌سادگی و با یک بطری آب پلاستیکی که با خاطراتِ نوشته‌شده روی کاغذ پر شود قابل انجام است. هم‌چنین می‌توان از یک جعبه کفش استفاده کرد و آن را پر از وسایل مختلف کرد، وسایلی که نشان‌دهنده کارهایی که است در سال تحصیلی انجام داده‌اند و نیز آن‌چه یاد گرفته‌اند.

۳۳. جدول زمانی سال تحصیلی را بکشید.

در پایان سال وقتی چیز‌هایی که به دیوار کلاس آویزان کرده‌اید را پایین می‌آورید و برای تابستان آماده می‌شوید، دیوار‌ها خالی به نظر می‌رسند. موقتاً دیوار را با نوار بلندی از کاغذ کاهی پر کنید و از دانش‌آموزان بخواهید جدول زمانی سال را بسازند. کاغذ را به ماه‌های سال تقسیم کنید و از بچه‌‌ها بپرسید که چه چیزهایی به خاطر دارند. از آن‌ها بخواهید تا با نگاه کردن به کارهایشان، خاطرات را به یاد بیاورند؛ (چه روش سرگرم‌کننده‌ای برای مرور خاطرات!) و فراموش نکنید که رویداد‌ها، سخنران‌ها و ‌ تعطیلاتی که در آن جشن می‌گیرند را در جدول بگنجانند.

۳۴. فرم خلاصه مشخصات پایان سال را پر کنید.

https://www.weareteachers.com/end-of-year-assignments

گاهی اوقات شما به فعالیتی نیاز دارید که فوری است و به مقدمات زیاد احتیاج ندارد. در این مواقع می‌توانید از این فعالیت‌های رایگان قابل چاپ استفاده کنید. با چاپ عکس هر یک از دانش‌آموزان روی این برگه‌ها، آن‌ها را شخصی‌سازی کنید و یا می‌توانید از آن‌ها بخواهید که پرتره خودشان را در فضای مشخص‌شده نقاشی کنند.

منبع:‌ ما معلم هستیم


لطفاً در انتشار این مطلب ما را همراهی کنید. شما می‌توانید لینک مطلب و یا فایل پیوست را برای معلم‌ها و تسهیلگرانی که می‌شناسید بفرستید.

 

ما در مدرسه بازتاب، مشتاق شنیدن نظرات و بازخوردهای شما هستیم. لطفاً انتقادات و پیشنهاداتتان را برای ما بنویسید. پیشاپیش از شما ممنونیم.


 

[۱] https://info.flipgrid.com

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را بنویسید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید