تالیف کتاب‌های درسی برون‌سپاری می‌شود

به گزارش خبرگزاری شبستان – حجت‌الاسلام والمسلمین علی ذوعلم گفت: تالیف کتاب‌های درسی به تدریج و با نظارت سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی برون‌سپاری می‌شود. حجت‌الاسلام والمسلمین «علی ذوعلم» در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان گفت: از نگاه وزارت آموزش و پرورش مشارکت بخش غیردولتی، ناشران، مراکز فرهنگی و پژوهشی، براساس مبانی نظری سند تحول بنیادین از شرکای آموزش و پرورش هستند. رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی افزود: رکن چهارم تعلیم و تربیت را مراکز و مجموعه‌های غیردولتی و مجموعه‌های ذی‌صلاح داوطلب برای کار فرهنگی تشکیل می‌دهند. این اصلی است که در سند تحول بنیادین نیز آمده است. در سیاست‌های مقام معظم رهبری نیز این مشارکت به صورت جدی دیده شده است.

وی با بیان اینکه هیچ کدام از مسئولان وزارت آموزش و پرورش در مشارکت تردید ندارند گفت: آنچه که محل بحث است، برخی از ناشران و تولیدکنندگان کتاب‌های کمک آموزشی هستند که خارج از اهداف و اصول تربیتی که برای نظام تعلیم و تربیت دیده شده است، فعالیت می‌کنند. این موجب ایجاد رقابت ناسالم، استرس برای دانش‌آموزان می‌شود که آثار و پیامد نامطلوبی دارد. حجت‌الاسلام والمسلمین علی ذوعلم تصریح کرد: می‌توانیم با همفکری و تعامل، ناشران کتاب‌های کمک‌های درسی را وارد عرصه تولید محتوای کتاب درسی کنیم تا آن‌ها ما را در این زمینه کمک کنند.

وی ادامه داد: تالیف کتاب درسی ذیل استانداردهای سازمان پژوهش و مراقبت‌هایی که کارشناسان ما خواهند داشت در آینده می‌تواند به تدریج به این مجموعه‌ها واگذار شود. وی یادآور شد در سند تحول بنیادین و سند ملی نیز آمده است که در تولید بسته‌های آموزشی و تالیف منابع آموزشی، دستگاه‌های غیردولتی هم کمک کنند. رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت: به تدریج و با احراز صلاحیت‌ها و نظارت سازمان پژوهش و استاندارهایی که اعلام می‌شود می‌توانیم تولید بسته‌های آموزشی و تالیف کتاب‌های درسی را برون سپاری کنیم.

منبع: خبرگزاری شبستان

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را بنویسید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید