هفت‌سین با گفتگو

بهار با بنفشه‌ها

هفت‌سین با گفتگو

مناسب برای بچه‌های دبستانی

نوروز بهانه‌ای برای جمع‌شدن دوستان و خانواده دور هم است. در چند سال اخیر علاقه به شبکه‌های اجتماعی و به‌اشتراک‌گذاری لحظه‌های جمعی در فضای آنلاین، شکل این دورهمی‌ها را هم کمی تغییر داده است. از نظر ما، بچه‌ها می‌توانند از طریق فعالیت‌های مفرح، دانسته‌ها و آموخته‌های خود را به خانه ببرند.

فعالیت «نوروز ‌بدون‌گوشی» پیامی ساده اما قدرت‌مند به دانش‌آموزان و خانواده‌هایشان می‌فرستد: بخشی از شهروند دیجیتال خوب بودن، این است که بدانیم چه زمانی استفاده از رسانه‌های اجتماعی و تکنولوژی را متوقف کنیم تا وقتمان را با افرادی که دوستشان داریم سپری کنیم.

همه چیز از نمره‌های بهتر گرفته تا سبک زندگی سالم‌تر به وقت‌گذراندن با خانواده بستگی دارد . اما گوشی تلفن روی میز غذا می‌تواند جلوی شکل‌گیری محیط شاد و حمایتی را بگیرد. اگرچه بیشتر والدین موافق هستند که نباید از تلفن همراه موقع غذا خوردن استفاده کرد، مشاهدات میدانی نشان می‌دهد در واقعیت اغلب مواقع تلفن‌ها روی سفره غذا جا خوش می‌کنند.

ارتباط بین درس‌های کلاس و زندگی در خانه به‌خصوص در زمینه موضوع‌هایی مثل سبک زندگی سالم ضروری و حیاتی است. فرقی نمی‌کند بزرگ‌ترها از کوچک‌ترها یاد بگیرند یا برعکس. فعالیت‌های «نوروز بدون گوشی» با همین هدف طراحی شده است.


 

لطفاً در انتشار این مطلب ما را همراهی کنید. شما می‌توانید لینک مطلب و یا فایل پیوست را برای معلم‌ها و تسهیلگرانی که می‌شناسید بفرستید.

ما در مدرسه بازتاب، مشتاق شنیدن نظرات و بازخوردهای شما هستیم. لطفاً انتقادات و پیشنهاداتتان را برای ما بنویسید. پیشاپیش از شما ممنونیم.

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را بنویسید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید